søndag den 26. december 2010

En lille opdatering

Man kan ikke sige, at jeg på det seneste har været særlig god til at opdatere min blog; mit liv er fløjet forbi nærmest med mig som passager, og jeg kan slet ikke forstå, at julen er over os. Sneen ligger i bunker uden for mit vindue, det lille juletræ står tændt og pakkerne er for længst pakket og åbnet igen; og imens kryber mit udvekslingsår sig langsomt nærmere i skyggen. Jeg er i Japan om 3 måneder! Det virker fuldstændig uvirkeligt.

I de sidste par måneder er der sket en del, og en af de største grunde til, at jeg ikke har opdateret min blog, er ikke kun alle de nye ting, jeg har skullet vænne mig til. Min vilje og trang til altid at gøre mit bedste i alle fag og over det hele, har slået mig godt i baghovedet, og jeg har været inde i en periode, hvor stress har været hverdag; nu håbet jeg bare, at den tid er ved at være forbi, og at jeg endelig kan falde lidt til ro igen.

Lige nu sidder jeg ved min mors computer, da min egen nægter at tænde. I oktober startede min skærm med at drille mig, hvilket førte til, at den i starten af november blev degraderet fra bærbar til staditionær. Jeg havde egentlig troet, at den ville gå i stykker ved, at skærmen ville falde af, men det ser ud til at være noget andet. Jeg har backup af langt de fleste af mine ting, lige bortset fra nogle noveller fra den sidste tid og en færdigskrevet danskaflevering til 2. januar - og måske nogle billeder, hvilket jeg dog ikke håber på. Jeg håber på, at jeg kan få afleveringen ud, for jeg har mildest talt ikke særlig meget lyst til at bruge en 4-5 timer på den igen, trods det nok ville gå lidt stærkere anden gang.

Mor og jeg flyttede i slutningen af oktober, men det lille rækkehus er allerede sagt op igen; her bor stort set kun unge mennesker, der larmer noget så grusomt, og det hele synes at være bygget med hovedet under armen - det trækker over det hele, varmen virker ikke ordentlig, der er fugt i næsten litervis ved alle vinduer osv. Det betyder, at jeg ikke ved, hvor jeg bor, når jeg kommer hjem fra Japan, hvilket piner mig en smule - men på den anden side skal det nok gå :)

Derudover kommer der også til at ske en stor forandrig i min hverdag efter ferien. Min klasse, som jeg ellers var blevet så glad for, er nemlig blevet splittet op og findes ikke længere - og alle dem, jeg går med, kommer desværre i en anden klasse end mig. Det er jeg rigtig ked af, da jeg jo kun skal gå på skolen i et par måneder mere, men på den anden side går det vel nok også - jeg forsøger i hvert fald i de triste stunder at sige til mig selv, at jeg jo kan se dem i frikvarterene.

Omkring Japan er der ikke skert så frygtelig meget. Jeg var på kulturweekend i den sidste weekend af oktober, hvilket jeg dog allerede har skrevet lidt om her. Det er også min endelige udvekslingsblog, hvor de interesserede samt familie har mulighed for at følge mig under mit udvekslingsophold.

Juleaften holdt jeg hos min mors lillesøster nær Randers, hvilket var rigtig hyggeligt, selvom jeg inderst inde var en smule trist over, at jeg ikke er hjemme til jul næste år. Julegaverne var lidt småkedelige, men det er jeg vel også selv ude om, når jeg bad alle om at give mig noget, jeg havde mulighed for at tage med til Japan - så i år blev det kun til en enkelt bog. Men en kuffert er også altid godt!

Nytårsaften skal jeg være sammen med et par veninder nord for København, hvor jeg også har været i de sidste 3 år. Det skal nok blive rigtig hyggeligt, og jeg glæder mig til at byde 2011 velkommen sammen med dem :) Ellers skal jeg hjem til Ymer fra tirsdag til onsdag, og derimellem er det bare almindelig julehygge og ferie. Jeg skal nok et smut ind til midtbyen på biblioteket i morgen, ellers får jeg nemlig en bøde...

God jul og godt nytår :D

1 kommentar:

  1. Super fin blog du har dig der!
    - Jeg følger den nu:)

    Tjek min ud og følg gerne med

    Simone-bp.blogspot.com

    Simone (:

    SvarSlet