torsdag den 21. januar 2010

Stenet torsdag

Lige nu sidder jeg på mit værelse og nyder lyden af god musik i mine ører - I øjeblikket er det Laruku's (L'Arc~en~Ciel) DRINK IT DOWN <3 Jeg har lige lavet fransklektier, og tror, at jeg om ikke alt for længe vil sætte mig til at læse. Blev færdig med "Inkspell" for et par dage, og har nu kastet mig ud i "Inkdeath" - det er tredje bog på engelsk i træk! Er faktisk helt stolt af mig selv over det 8D Desværre betyder det bare, at jeg kun har én bog (+"Inkdeath") tilbage af mine egne fra jul, som jeg endnu ikke har læst. Såå, det ser ud til, at jeg snart skal på biblioteket igen!

Dagen startede på fuldkommen samme måde som både mandag, tirsdag og onsdag har gjort det i denne her uge - mor, der råber, at vi skal op, og at vi har sovet over os. Flot! Seriøst, jeg aner ikke, hvad det er, der sker, men vi sover hele tiden over os for tiden - plejer ellers næsten altid at være den første, der kommer i skole, men i denne her uge har jeg altid været en af de sidste - til tider senere end læreren -w- Jeg hader at komme for sent!
Det er ikke fordi, at vi har lavet det store i dag. Der er læsebånd på skolen i øjeblikket, hvilket vil sige, at vi læser en time om dagen. Det varer i fem uger; I første uge læser man i første time, anden uge i anden time, tredje uge i tredje time osv. Min klasselærer plejer ikke at være særlig meget for det, fordi det går ud over vores undervisning, specielt her i 9. - men eftersom han er på barsel siger han ikke så meget til det. Det er anden uge i øjeblikket, så det gik ud over kristendom i dag. Men det gør nu ikke så meget, det er ikke ligefrem mit yndlingsfag!
Ellers har vi haft gang i det moderne gennembrud, og nogle gange er det virkelig, virkelig tydeligt at se, hvor stor forskel der er på, hvordan folk ser på tekster eller ting som sådan! Eftersom vores vikar gerne vil have det, har vi computere med hver dag, hvilket vil sige, at halvdelen af klassen sidder på facebook i timerne. Da jeg så tjekkede fjæs i frikvarteret, havde i hvert fald mindst et par stykker skrevet, at "Det moderne gennembrud er syyygt kedeligt!" - og jeg sidder der med den der virkelig "hvad?! Det er da hyggelige?"-følelse tilbage XD Men det er sket før. Den anden dag sad vi med en novelle af Martin Andersen Nexø (ham, der bl.a. har skrevet Pelle Erobreren), som vi læste højt i klassen. Den første del af novellen var en beskrivelse af miljøet omkring stedet, som så langsom zoomede ind mod "handlingen". Hele vejen igennem beskrivelsen sad jeg og tænkte på, hvor smukt den var skrevet. Da vi så er færdig med at læse novellen højt, er der en, der udbryder: "Jeg var altså ved at falde i søvn igennem den første del!"

Forøvrigt har jeg fået købt passer og retskrivningsordbog i dag, så jeg er klar til terminsprøverne i næste uge. Og ja, jeg havde ingen passer. Eller jo, jeg havde en, indtil der var en fra min klasse, der lånte den engang i efteråret, glemte at give den tilbage, hvorefter jeg så fandt den dagen efter på mit bord, hvor den på mystisk vis var gået i stykker. Personen nægtede sig skyldig, og endnu mere at give mig en ny -w-
I morgen skal jeg lige huske på, at smutte forbi Bog&Idé i bruuns på hjemvejen - de sagde i sidste uge, at de ville få Cassandra Clare's "City of Bones" hjem i morgen, og det er den eneste, jeg mangler for at have hele serien :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar